Friday 4 October 2019

PIKAT PELANGGAN DENGAN 3 CARA MUDAH


BEST KAN BILA PELANGGAN TENGOK JE PRODUK TERUS BELI TANPA BANYAK TANYA.
.
EH JAP. ORANG SEBELAH PUN JUAL BENDA YANG SAMA?
TAPI KENAPA PELANGGAN DIA LEBIH RAMAI?
SENANG PULAK TU DIA BUAT CLOSE SALES.
.
PELIK KAN?
Ini yang terjadi bila Pelanggan dah PERCAYA produk/servis kita. Baru tengok jer, dah ada kepercayaan, closing sales pun semakin senang.
.
Nampak macam senang je kan?
Ya memang senang kalau kena gaya dan caranya.
Nak tak saya kongsikan caranya?
.
Tak nak tak pe, lain kali la saya kongsikan. Hehe.
Gurau jer.
.
OK, sini saya nak kongsikan tips secra ringkas apa yang perlu anda buat untuk Pelanggan Percaya pada Produk/Servis anda, dan tanpa banyak cakap, terus hulur duit beli produk/servis anda.
.
Tips ni nampak mudah, tapi jika anda buat dengan konsisten, Insya Allah, pelanggan akan mula percaya pada produk/servis anda dan terus buat pembelian. Sales pun naik, muka pun ada Happy.
.
Formula yang saya guna : Dari MATA turun ke HATI, dan jatuh CINTA.
.
TIPS 1 : MATA (Nampak)
Pelanggan atau bakal pelanggan kena SELALU NAMPAK produk/servis anda. Lagi kerap dia nampak produk/servis anda, lagi tinggi keinginan nak tahu produk/servis anda.
TIPS 2 : HATI (Kenal)
Bila dah ada keinginan nak tahu, maka pelanggan akan mula BERKENALAN dengan produk/servis anda. Inilah part paling penting untuk anda tawan hati pelanggan. Jangan salah langkah. Kalau tak melepaslah anda.
TIPS 3 : CINTA (Suka)
Bahagian ni paling best. Bila dia dah tertawan pada produk/servis anda, pastikan dia suka dan JATUH CINTA pada produk/servis anda. Anda dah tak perlu risau bila pelanggan dan CINTA dengan produk/servis anda, kerana disitu lahirnya KEPERCAYAAN. Maka jagalah dia dengan baik.
.
Ha.. Mudah kan tips yang saya bagi? Apa lagi, terus BERTINDAK. Tawan hati para pelanggan anda. Proses inilah dinamakan BRANDING & MARKETING.

No comments:

Post a Comment

BINA JENAMA ANDA DI MUSIM PERAYAAN

Pejam celik, pejam celik, tinggal lagi 20 hari umat Islam akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan dan menunaikam ibadah puasa. ...