Tuesday 8 October 2019

4 WAKTU TOP UNTUK POSTING DI FACEBOOK



Kali ni nak kongsi sikit tentang waktu yang paling sesuai untuk buat posting di facebook.
.
 7.00am - 9.00pm - Waktu ni palin sesuai untuk bagi kata-kata motivasi dan positif. Sebab waktu ni mood orang tengah bertenaga. Paling kurang pun ucaplah Salam atau Selamat Pagi.
.
 12.00pm - 3.00pm - Waktu ni kebanyakan orang tengah rehat dan ada yang tengah kerja, so waktu yang mereka ada untuk baca amat suntuk. Disarankan posting ayat-ayat pendek dalam 1 - 2 baris sahaja. Biar padat asal mesej dapat disampaikan.
.
 5.00pm - 7.00pm - Waktu ni biasanya orang balik kerja, tengah layan jem, jadi sila posting yang santai-santai sahaja. Yang kelakar ke, biar mudah hadam.
.
 8.30pm - 12.00am - Waktu sesuai untuk anda SHARE positng ni. Hehe. GUrau jer. Ini waktu orang santai- santai rehat buka facebook. Ni lah waktu yang sesuai anda share tips-tips, atau nak menjual ker.
.
Ha.. apa lagi, tips dah bagi tu, terus buat TINDAKAN, set posting anda di waktu yang sesuai. Barulah posting anda tak jadi krik-krik. Hehe.
.
Data ni dari pemerhatian dan data dari facebook page yang saya kendalikan. Jika nak tahu macam mana saya dapatkan data tersebut, LIKE dan FOLLOW page saya, nanti saya kongsi lagi.
.
NAK LAGI TIPS dalam perkongsian saya seterusnya?
.
LIKE & SHARE perkongsian saya ini. Biar semua orang dapat manfaat yang berterusan.
.
Jangan lupa LIKE page Minuscule Design & Printing
supaya anda tak terlepas tips² yang akan saya kongsikan pada anda.

No comments:

Post a Comment

BINA JENAMA ANDA DI MUSIM PERAYAAN

Pejam celik, pejam celik, tinggal lagi 20 hari umat Islam akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan dan menunaikam ibadah puasa. ...